Årets marknadsförare, Guldstickan

Delas ut av

Om priset

Marknadsföreningens ambition är att uppmärksamma och belöna ett framgångsrikt marknadsföringsarbete. Priset har delats ut sedan 1992 till det företag, den organisation, förening eller person i Jönköpings län som under året varit bäst på att marknadsföra sig. Det kan vara en stor eller liten kreativ insats som belönas. Det viktigaste är att aktiviteten har lett till en iögonfallande marknadsföring och stor framgång för vinnaren.

De nominerade:

Erikshjälpen Second Hand

”Sedan starten 1990 har verksamheten vuxit till att omfatta ett 60-tal butiker. Under 2018 lanserades även Second hand på nätet. Med nytänkande och med en lekfullhet till att göra ”gamla” saker redo att älskas igen sätter dem en tonalitet och design i all kommunikation anpassat till flera digitala enheter. Det känns både fräscht och angeläget för den tid vi lever i.”

Jönköping Marathon

”För andra året i rad har Jönköping Marathon med en stadig ökad räckvidd bevisat att Jönköping är redo för nästa lopp. De har lyckats skapa uppmärksamhet genom en träffsäker marknadsföring med fokus på upplevelsen på plats som överträffar förväntningarna.”

Work System

”I en bransch som ofta är produktfokuserad har Work System modet att sticka ut och vara annorlunda. Med ett tydligt och konsekvent genomförande av sitt identitetsbygge har de lyckats skapa en framgångsrik skalbar affärsmodell vars kommunikation engagerar och är högst relevant för tänkt målgrupp.”

Missa inte vem som vinner!

Följ galan på sociala medier!
Stäng meny