Årets marknadsförare – Guldstickan, delas ut av

Marknadsföreningens ambition är att uppmärksamma och belöna ett framgångsrikt marknadsföringsarbete. Priset har delats ut sedan 1992 till det företag, den organisation, förening eller person i Jönköpings län som under året varit bäst på att marknadsföra sig. Det kan vara en stor eller liten kreativ insats som belönas. Det viktigaste är att aktiviteten har lett till en iögonfallande marknadsföring och stor framgång för vinnaren.

De nominerade är:

axelent

”Axelent AB är det internationella småländska bolaget som vill välkomna sina kunder till en säkrare värld genom att vara en komplett leverantör av säkerhet. I sina internationella kampanjer har Axelent vågat göra något annorlunda inom sin bransch och har engagerat såväl ledning som sina medarbetare runt om i världen. Den animerade karaktären, Axel, togs fram för att guida målgruppen i sina vardagliga utmaningar och på ett enkelt sätt beskriva sina produkter. Marknadsföring är således en självklar del i bolagets verksamhet och är väl integrerat i sälj- och produktprocessen.”

katrin bååth

”Katrin Bååth är frilansande creative director, art director, eventkreatör och stylist. Hon är en proffsig kreatör med många järn i elden och som ständigt vågar prova något helt nytt så länge det är relevant för Katrin Bååths upplevelsevärld. Under 2019 handlade det om att skapa en egen varumärkesplats – ett showroom, ett galleri, en plats för att nätverka och en plats för nya vänner och bekantskaper. Katrin är nog en av de få som kan välja att endast sälja saker som hon själv älskar, vilket också ger henne besökare från hela landet.”

huskvarna folkets park

”Huskvarna Folkets Park är parken som motbevisar de som tror att Folkparkernas tid sedan länge är förbi. De har med små medel, fingertoppskänsliga bokningar och lyckade marknadsföringsinsatser fått stor genomslagskraft i hela landet och är numera en av Sveriges ledande folkparker där varje besökare får upplevelser att minnas för livet.”

Missa inte vem som vinner!