fbpx

Årets internationella utmanare delas ut av

Årets internationella utmanare 2019 riktar sig till de företag som har ökat närvaron internationellt genom att utmana sig själva, eller andra.

De kriterier som företaget bör uppfylla för att bli årets internationella utmanare är:

Företaget har en strategi för ett långsiktigt internationellt arbete.
Företaget har mellan 1-250 anställda.
Ökat sin närvaro internationellt genom att utmana sig själv, eller andra.
Företaget är registrerat i region Jönköpings län

De nominerade är:

cind ab

”Med en revolutionerande automatisk mätning av timmer och styckegods utmanar Cind ett traditionellt manuellt arbetssätt. Under 2019 har ett internationellt fokus och operativt säljarbete resulterat i lyckade satsningar i såväl Spanien, som på Irland och i Tyskland. Att övertyga branschen om en helt automatisk lösning sker inte per automatik. Nu fortsätter satsningen i USA, Kanada, Finland och Norge.”

Nordic Cosmetics & Healthcare AB

”Nordic Cosmetics & Healthcare AB lyckades genom omvärldsbevakning och trendspaning identifiera K-Beauty som en begynnande trend. Under sina två år i branschen har företaget med stor framgång introducerat koreanska hudvårdsprodukter till europeiska konsumenter. Produkterna finns nu hos de stora butikskedjorna och på kända e-handelsplattformar så som Zalando, NK och H&M. Trenden för K-Beauty ökar konstant och företaget spås dubblera sin omsättning i år igen.”

storefactory

”Storefactory är det unga inredningsföretaget som värnar om det skandinaviska arvet. Företaget har tack vare en tydlig marknadsstrategi med fokus på närvaro i sociala medier på kort tid etablerat sig i Norra Europa. Med inspirerande bilder, och produkter som tilltalar den inredningsintresserade, har man under 2019 kraftigt expanderat i Tyskland och säljer genom 200 nya återförsäljare.”

Missa inte vem som vinner!

Stäng meny